Hej kære læsere, idag vil vi gerne skrive om endnu en webshop omhandlende indretning for at sammenligne lidt de forskellige nicher indenfor samme branche. Det er jo som sagt noget vi sætter stor pris på, når forretninger og webshops udvikler deres helt egen stil og brand. Det forrige indlæg vi skrev handlede om den fine webshop fra Valborgs Entré som blandede lidt sine produkt typer i deres sortiment, ved at have både madlavningsprodukter og indretningsprodukter som passede meget fint sammen og derved fik det hele til at gå op i en højere enhed.
Men idag handler det om www.rosen-lund.dk‘s webshop som har udskilt sig som værende en meget romantisk vintage brugskunst butik, som fører produkter med et helt særligt præg. Stilen er meget specifik og henvender sig meget til, via den lidt franske landstil, folk som enten har fine villa boliger eller charmerende bylejligheder hvor der ønskes en mere hjemlig fred fra den konstante bylivs stress.
Som altid tager vi en gennemgang af hjemmesiden og webshoppen og tildeler vores Gains Point så vores læsere kan se hvilke aspekter der er ekstra gode ved denne forretning.
1. Farve skema
Hjemmesidens farver representere meget nøje stilen af forretningen, de signalere et meget roligt og hjemligt sted som får enhver til at føle sig hjemme og godt tilpas. Derved bliver man som besøgende straks afslappet så man kan klikke videre rundt på udkig i deres speændende produkt udvalg. Udover de nøje udvalgte farver er der valgt et meget fint baggrunds mønster som og tildeler en hvis charme til hjemmesidens look, det peger også i retningen af hvad der venter én forrude i produktsortimentet.
Det flotte farve-skema af hjemmesiden giver vi hele 4 Gains Point.
2. Brugervenligheden
Ligeså snart man lander på forsiden, eller hvilken som helst af de andre sider så mødes man af en menu som altid forbliver tæt på ens øje, ude i siden af hjemmesiden og webshoppen. Det er en meget veludført split-menu som lader punter som Kundeservice og Bloggen være tydeligt i fokus, da det er butikkens intention at være meget familiær og signalere at de altid er der for vejledning og fortælle om nyheder.
Den fine og veludførte split-menu tildeler vi 3 Gains Point.
3. Bloggen
Som nævnt under forklaringen om split-menu’en vil vi gerne have fokus på selve bloggen på hjemmesiden. Rosen-Lund har nemlig en meget aktiv og flot blog hvor de jævnligt udgiver indlæg om opskrifter og andre hyggelige og relateret emner som understreger hele konceptet med hjemmesiden og butikken.
Den aktive blog vil vi også gerne vise at vi sætter pris på se til det giver vi 2 fine Gains Point.
Gains Vurderingen
I den overordnet vurdering og sammentælling af point må vi erkende at vi har at gøre med en meget fornem og hyggelig butik som bestemt er besøgsværdi og gerne mere end én gang da man er sikker på jævnligt at finde nye interessante produkter og indlæg.
Det blev til samlet 9 flotte Gains Point, så denne hjemmeside ligger bestem i toppen af danske online butikker, som vi nøje udvælger og du kan læse mere om her. Vi siger tak til vores læsere for at have kigget med.
Vh,
Gain Group Teamet